De ambtenaar die door misbruik van gezag iemand dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
We gebruiken noodzakelijke cookies voor je account en beveiliging. Voor thema en anonieme gebruiksstatistieken (Google Analytics) vragen we je toestemming. Meer over cookies